REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO „KRAKOWSKI KREDENS”
§ 1. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:
- Klient – pełnoletnia osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędącą osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która dokonuje Zamówienia w ramach Sklepu; w szczególności Klientem może być Konsument lub Jednoosobowy Przedsiębiorca;
- Konsument – zgodnie z art. 22[1] Kodeksu Cywilnego oznacza osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
- Jednoosobowy Przedsiębiorca – osoba fizyczna zawierająca Umowę sprzedaży Towaru, bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści Umowy sprzedaży wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, do której stosuje się przepisy dotyczące konsumenta zawarte w Rozdziale 4 – Prawo odstąpienia od Umowy – Ustawy o prawa konsumenta;
- Kodeks Cywilny – ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 1610 ze zm.);
- Regulamin – niniejszy Regulamin określający ogólne warunki sprzedaży oraz zasady świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Sklepu internetowego Krakowski Kredens;
- Sklep internetowy (Sklep, Serwis) – serwis internetowy dostępny pod adresem https://krakowskikredens.pl, za pośrednictwem, którego Klient może w szczególności składać Zamówienia;
- Towar – produkty prezentowane w Sklepie Internetowym;
- Umowa sprzedaży – umowa sprzedaży Towarów w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, zawarta pomiędzy Sprzedającym a Klientem, zawierana z wykorzystaniem serwisu internetowego Sklepu; Umowa zostaje zawarta z chwilą dostarczenia Klientowi oświadczenia Sprzedawcy o przyjęciu oferty.
- Ustawa o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. z 2023 r. poz. 2759 ze zm.);
- Ustawa o świadczeniu usług drogą elektroniczną – ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344);
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży, określające w szczególności rodzaj i liczbę zamówionego Towaru; sposób realizacji, termin i miejsce dostawy, stanowiące ofertę w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego oraz zawierające dane Klienta konieczne do zawarcia i wykonania umowy.
- Sprzedający – strona Umowy sprzedaży z Klientem, sprzedający Towar i będąca właścicielem Sklepu, to jest: SC Premium, ul. rtm. Witolda Pileckiego 67 lok. 200, 02-781 Warszawa, NIP 9512580962, REGON 526759433, KRS 0001065700;
- Cena – wartość brutto uwzględniającą podatek od towarów i usług wyrażoną w złotych polskich, którą Klient, jest obowiązany zapłacić Sprzedającemu za Towar.
- Dzień – dzień roboczy, dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
§ 2. Postanowienia ogólne
- Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego dostępnego pod adresem https://krakowskikredens.pl
- Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną.
- Sklep internetowy Krakowski Kredens, działający pod adresem https://krakowskikredens.pl, prowadzony jest przez SC Premium sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie pod adresem: ul. rtm. Witolda Pileckiego 67 lok. 200, 02-781 Warszawa, NIP 9512580962, REGON 526759433, KRS 0001065700.
- Regulamin określa w szczególności:
1) podmiot świadczący usługi drogą elektroniczną;
2) zasady korzystania z Serwisu, w tym wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Serwisu;
3) zasady dokonywania rejestracji i korzystania z konta w ramach Sklepu internetowego;
4) warunki i zasady składania drogą elektroniczną Zamówień w ramach Sklepu internetowego;
5) zasady zawierania Umów sprzedaży z wykorzystaniem usług świadczonych w ramach Sklepu Internetowego;
6) zasady i tryb postępowania reklamacyjnego w związku ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, za pośrednictwem Serwisu;
7) rodzaje usług świadczonych drogą elektroniczną, za pośrednictwem Serwisu.
- Korzystanie ze Sklepu internetowego jest możliwe pod warunkiem spełnienia przez system teleinformatyczny, z którego korzysta Klient, następujących minimalnych wymagań technicznych:
1) komputer typu desktop lub laptop, smartfon lub tablet z dostępem do Internetu;
2) aktywne konto poczty elektronicznej;
3) włączona obsługa plików cookies zgodnie z informacją wynikającą z Polityki Prywatności. - W celu korzystania ze sklepu internetowego Klient powinien we własnym zakresie uzyskać dostęp do stanowiska komputerowego lub urządzenia końcowego z dostępem do Internetu.
- Warunkiem korzystania przez Klienta z usług elektronicznych oraz zawarcia pomiędzy Stronami Umowy jest zapoznanie się przez Klienta z Regulaminem, Polityką prywatności oraz akceptacja ich treści. Akceptując treść Regulaminu i Polityki Prywatności Klient składa oświadczenie, iż zapoznał się z tą treścią, zrozumiał postanowienia Regulaminu i Polityki Prywatności oraz w pełni je akceptuje.
- Klienci mogą uzyskać dostęp do Regulaminu i Polityki Prywatności w każdym czasie za pośrednictwem odsyłacza zamieszczonego na stronie głównej serwisu https://krakowskikredens.pl oraz pobrać je i sporządzić ich wydruk.
- Regulamin jest integralną częścią umowy sprzedaży zawieranej z Klientem.
- Sprzedający zobowiązuje się dołożyć wszelkich starań, aby umożliwić Kupującemu właściwe korzystanie z usług świadczonych przez sklep internetowy, z zastrzeżeniem, że w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za zakłócenia, w tym przerwy w funkcjonowaniu Sklepu spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Sklepu z infrastrukturą techniczną Klienta.
- Sklep internetowy Krakowski Kredens prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem sieci Internet.
- Wszystkie Towary oferowane w sklepie internetowym Krakowski Kredens są fabrycznie nowe, oryginalnie zapakowane, wolne od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Serwis zawiera zdjęcia, opisy Towarów, w tym skład Towarów. Zdjęcia Towarów służą do ich prezentacji i mogą nieznacznie odbiegać od faktycznego wyglądu Towaru wydawanego Klientowi, które to różnice mogą wynikać m.in. z innych ustawień monitora Klienta, oświetlenia lub innych parametrów technicznych komputera, laptopa, smartfonu lub tabletu Klienta. Powyższe zastrzeżenie nie odnosi się do udostępnionych w Serwisie opisów Towarów, w tym składu Towarów.
- Dla uniknięcia wszelkich wątpliwości wypełnienie i przesłanie przez Klienta Zamówienia poczytuje się za złożenie oferty w rozumieniu art. 66 i 66[1] Kodeksu Cywilnego, której treść uzupełniają postanowienia Regulaminu, a Umowa zostaje zawarta z chwilą dostarczenia Klientowi oświadczenia Sprzedawcy o przyjęciu oferty. Informacje zawarte w Serwisie, w tym na stronach Sklepu internetowego lub w koszyku mają charakter zaproszenia do zawarcia umowy, zgodnie z art. 71 Kodeksu Cywilnego.
- Przeglądanie asortymentu Sklepu internetowego nie wymaga zakładania Składanie zamówień przez Klienta na Towary znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest albo po założeniu Konta zgodnie z postanowieniami § 3. Regulaminu albo przez podanie niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację Zamówienia bez zakładania Konta.
§ 3. Zasady korzystania ze Sklepu Internetowego
- Rejestracja w ramach Sklepu internetowego następuje po zapoznaniu się z Regulaminem, `Polityką Prywatności i ich akceptacją.
- Rejestracja następuje poprzez wypełnienie i zaakceptowanie formularza rejestracyjnego udostępnianego na jednej ze stron Sklepu.
- Przy każdym zakupie Klient potwierdza Regulamin oraz Politykę Prywatności poprzez zapoznanie się z nimi i zaznaczenie pola przy stwierdzeniu “Zapoznałem się i akceptuję Regulamin sklepu oraz Politykę Prywatności”. Zatwierdzony w ten sposób Regulamin oraz Polityka Prywatności są dokumentem prawnym wiążącym Strony.
- Warunkiem rejestracji i/lub złożenia zamówienia jest wyrażenie zgody na treść Regulaminu oraz Polityki Prywatności oraz podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe.
- Usługa Sklepu internetowego obejmuje:
1) umożliwienie Klientowi składania Zamówień jako zarejestrowany lub niezarejestrowany Klient,
2) umożliwienie Klientowi rejestracji w celu korzystania ze Sklepu internetowego jako zarejestrowany Klient oraz z funkcjonalności panelu Klienta;
3) umożliwienie Klientowi korzystania z kodów rabatowych lub voucherów w Sklepie internetowym;
4) prowadzenie panelu Klienta i umożliwienie Klientowi korzystania z panelu Klienta, takich jak:
a) wprowadzanie, edytowanie lub usuwanie danych dotyczących Klienta, w tym adresów dostawy;
b) przeglądanie historii Zamówień;
c) śledzenie statusu realizacji Zamówień;
d) korzystanie z innych funkcjonalności udostępnionych Klientom w ramach panelu Klienta. - Korzystanie przez Klienta z usług i funkcjonalności wskazanych w ust. 5 pkt 4) powyżej jest możliwe po zarejestrowaniu się zgodnie z § 3 Regulaminu.
- Z tytułu świadczenia usługi Sklepu internetowego Sprzedający nie pobiera od Klientów opłat.
- Sprzedający może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu Internetowego, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu Internetowego, ze skutkiem natychmiastowym, w przypadku naruszenia przez Klienta Regulaminu, a w szczególności, gdy Klient:
1) podał w trakcie rejestracji w Sklepie internetowym dane niezgodne z prawdą, niedokładne lub nieaktualne, wprowadzające w błąd lub naruszające prawa osób trzecich;
2) dopuścił się za pośrednictwem Sklepu internetowego naruszenia dóbr osobistych osób trzecich, w szczególności dóbr osobistych innych klientów Sklepu internetowego;
3) dopuścił się innych zachowań, które zostaną uznane przez Sprzedającego za zachowania niezgodne z obowiązującymi przepisami prawa lub ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet lub godzące w dobre imię Sprzedającego. Osoba, która została pozbawiona prawa do korzystania ze sklepu internetowego, nie może dokonać powtórnej rejestracji bez uprzedniej zgody Sprzedającego.
- W celu zapewnienia bezpieczeństwa przekazu komunikatów i danych w związku ze świadczonymi w ramach witryny usługami, Sklep internetowy podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, w szczególności środki służące zapobieganiu pozyskiwania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych w Internecie.
- Klient korzystając z Serwisu jest zobowiązany przestrzegać postanowień Regulaminu.
- Klient zobowiązany jest w szczególności do:
1) korzystania ze Sklepu internetowego w sposób zgodny z przepisami obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, postanowieniami Regulaminu, a także z ogólnymi zasadami korzystania z sieci Internet;
2) niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, np. treści propagujących przemoc, zniesławiających lub naruszających dobra osobiste i inne prawa osób trzecich;
3) korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nie zakłócający jego funkcjonowania, w szczególności poprzez użycie określonego oprogramowania lub urządzeń;
4) niepodejmowania działań takich jak: rozsyłanie lub umieszczanie w ramach Sklepu internetowego niezamówionej informacji handlowej (spam);
5) korzystania ze Sklepu internetowego w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedającego;
6) korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w ramach Sklepu internetowego jedynie w zakresie własnego użytku osobistego.
- Ceny Towarów dostępnych w Sklepie internetowym:
1) zawierają podatek od towarów i usług VAT;
2) nie zawierają kosztów wysyłki.
- Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany Cen Towarów prezentowanych na stronie Sklepu internetowego, zamieszczania informacji o nowych Towarach, przeprowadzenia i odwołania akcji promocyjnych na stronie Sklepu, bądź wprowadzenia w nich zmian.
- W przypadku sprzedaży promocyjnej oraz wyprzedaży, na które przeznaczona jest ograniczona liczba Towaru, zawieranie zamówień lub ich realizacja następować będzie według kolejności wpływania potwierdzonych zamówień na Towary, aż do wyczerpania zapasów objętych tą formą sprzedaży. Sprzedający zastrzega sobie możliwość ustalenia innej kolejności zawierania transakcji lub ich realizacji, jak też Sprzedający zastrzega sobie prawo wprowadzenia innych szczególnych warunków odnoszących się do zawarcia lub realizacji transakcji. O odstępstwach w stosunku do zasady powszechności, o których mowa w zdaniu drugim niniejszego punktu, Sprzedający informuje na stronie Sklepu.
§ 4. Procedura zawarcia Umowy sprzedaży
- W celu zawarcia Umowy sprzedaży za pośrednictwem Sklepu internetowego należy wejść na stronę internetową https://krakowskikredens.pl i dokonać wyboru Towaru podejmując kolejne czynności techniczne w oparciu o wyświetlane Klientowi komunikaty oraz informacje dostępne na stronie.
- Wybór zamawianych Towarów przez Klienta jest dokonywany poprzez ich dodanie do koszyka.
- W trakcie składania Zamówienia – do momentu naciśnięcia przycisku potwierdzającego złożenie Zamówienia – Klient ma możliwość modyfikacji wprowadzonych danych oraz wybranego Towaru. W tym celu należy kierować się wyświetlanymi Klientowi komunikatami oraz informacjami dostępnymi na stronie.
- Po podaniu przez Klienta korzystającego ze Sklepu internetowego wszystkich niezbędnych danych, wyświetlone zostanie podsumowanie złożonego Zamówienia. Podsumowanie złożonego Zamówienia będzie zawierać m. in. opis wybranych Towarów lub usług, łącznej ceny oraz wszystkich innych kosztów, w tym kosztów dostawy.
- Na końcową (ostateczną) kwotę do zapłaty przez Klienta składa się Cena za Towar, koszt dostawy (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe), o której Klient jest informowany na stronach Sklepu w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się umową sprzedaży.
- W celu wysłania Zamówienia konieczne jest dokonanie akceptacji treści Regulaminu, podanie danych osobowych oznaczonych jako obowiązkowe oraz naciśnięcie przycisku potwierdzającego złożenie Zamówienia.
- Przy składaniu Zamówienia należy zaznaczyć czy Sprzedający ma wystawić fakturę oraz podać dane rozliczeniowe (dane do rachunku/faktury); podanie w/w danych oznacza, że Klient wyraża zgodę na otrzymanie rachunku/faktury w formie pliku elektronicznego np. PDF;
- Przyjęcie Zamówienia do realizacji zostanie potwierdzone przez Sprzedającego na stronie Sklepu internetowego oraz drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany w Zamówieniu. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Sprzedającego, umowa uważana jest za zawartą.
- Informacje zawarte w potwierdzeniu, o którym w pkt 6 powyżej stanowią integralną część umowy zawartej na odległość i mogą zostać zmienione jedynie za wyraźnym porozumieniem Stron.
- Umowa sprzedaży zawierana jest w języku polskim. Utrwalenie, zabezpieczenie i udostępnienie danych Zamówienia oraz Regulaminu następuje za pośrednictwem poczty elektronicznej na wskazany przez Klienta adres e-mail. Wcześniejsze Zamówienia Klient może zobaczyć w ramach konta, po zalogowaniu.
- Sklep zastrzega sobie prawo do anulowania pełnego Zamówienia bądź jego części po trzech dniach od próby kontaktu z Klientem. Koszty niezrealizowanej części Zamówienia zwracane są przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył Klient. W przypadku dokonania płatności z rachunku bankowego lub za pomocą karty płatniczej, zwrot płatności nastąpi na ten rachunek bankowy lub na rachunek powiązany z kartą płatniczą, której użyto dokonując płatności.
- Czas realizacji zamówienia jest liczony od momentu uzyskania pozytywnej autoryzacji płatności.
§ 5. Ceny i metody płatności
- W Sklepie internetowym Krakowski Kredens istnieje możliwość płatności w następujący sposób:
1) za pośrednictwem systemu płatności internetowych, obsługującego m.in. przelewy internetowe oraz płatności kartami płatniczymi i kredytowymi, blik;
2) przelewem tradycyjnym: SC Premium sp. z o.o., ul. rtm Witolda Pileckiego 67 lok.200, 02-781 Warszawa na rachunek bankowy Sprzedającego w Credit Agricole o numerze
PL41 1940 1076 3257 9903 0000 0000
3) za pomocą BLIK.
4) za pomocą kart płatniczych : operatorem kart płatniczych jest PayPro SA Agent Rozliczeniowy, ul. Pastelowa 8, 60-198 Poznań, wpisany do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935, NIP 7792369887, Regon 301345068.
- Płatności elektroniczne są obsługiwane przez dostawcę usług płatniczych. Przyjęcie Zamówienia do realizacji jest możliwe z chwilą otrzymania przez Sprzedającego od dostawcy usług płatniczych potwierdzenia poprawnego wykonania płatności
- Sklep zastrzega sobie prawo do automatycznego anulowania zamówień nieopłaconych w terminie 48 godzin od daty złożenia zamówienia.
- Na życzenie Klienta złożone przez niego przy składaniu zamówienia zgodnie z § 4 ust. 7 Regulaminu wystawiamy faktury VAT.
- Akceptując Regulamin Klient dokonujący zakupu Towaru wyraża zgodę na wystawianie i przesyłanie faktur w formie elektronicznej przez Sklep zgodnie z art. 106n ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług. Zgoda na otrzymywanie faktury w formie elektronicznej jest równoznaczna z rezygnacją z otrzymywania faktury w formie papierowej.
- Sklep wystawia i przesyła faktury VAT lub faktury imienne w formie elektronicznej gwarantując autentyczność ich pochodzenia oraz integralność ich treści na adres poczty elektronicznej wskazany w Zamówieniu.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za błędne dane wskazane przez niego przy rejestracji jako właściwe do wystawienia faktury VAT.
- Klient jest uprawniony do wycofania powyższej akceptacji na przesyłanie faktur w formie elektronicznej w drodze przesłania na adres Sklepu oświadczenia w formie pisemnej o rezygnacji lub elektronicznie na adres mail: zamowienia@krakowskikredens.pl . W przypadku cofnięcia akceptacji od dnia następującego po dniu doręczenia oświadczenia Klienta o wycofaniu akceptacji Sklep traci prawo do wystawiania i przesyłania Klientowi faktur w formie elektronicznej.
- Obniżka ceny oznacza nową cenę, która jest niższa w stosunku do wcześniejszej, zaś wcześniejsza cena oznacza najniższą cenę stosowaną przez sprzedającego w okresie, który nie może być krótszy niż 30 dni przed zastosowaniem obniżki ceny.
§ 6. Dostawa
- Zamówienia dostarczane są wyłącznie na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej
- Zamówione Towary dostarczane są w sposób wskazany przez Klienta w chwili składania Zamówienia:
1) za pośrednictwem firmy kurierskiej (przewidywany czas dostawy 1 dzień roboczy)
2) odbiór osobisty w magazynie Sprzedającego: Flexible Logistics Services sp. z o.o., Pass 20K, Budynek 9 (05-870) Błonie. (przewidywany czas odbioru 1 dzień roboczy).
- Zamówione towary wysyłamy za pośrednictwem firmy kurierskiej DPD, In-post, DHL, GLS.
- Termin realizacji dostawy liczony jest od momentu nadania przesyłki przez Sklep. Czas realizacji zamówień to czas, w którym skompletujemy i spakujemy zamówione Towary i wynosi 1 dzień roboczy. Realizacja zamówień dokonanych po godz. 12.00 przechodzi na kolejny dzień roboczy.
- W przypadku wyboru przez Klienta odbioru osobistego o gotowości Towaru do odbioru Klient zostanie poinformowany przez Sprzedającego poprzez przesłanie stosownej wiadomości na adres e-mail wskazany przez Klienta w trakcie składania Zamówienia.
- Klient ma obowiązek ocenienia stanu Towaru i jego zgodności z Zamówieniem w momencie dostawy przez kuriera i w jego obecności. W przypadku uszkodzenia Towaru należy w obecności kuriera sporządzić protokół reklamacyjny zawierający opis uszkodzenia. Reklamowany Towar należy wraz z fakturą zwrócić kurierowi. Jeżeli przesyłka zawiera więcej niż jeden Towar, należy zwrócić wszystkie zamówione Towary. Koszt transportu ponosi Sprzedający. Kiedy Towar znajdzie się ponownie w magazynie Sklepu internetowego i zasadność reklamacji zostanie potwierdzona, po wymianie Towaru na nowy zostanie on wysłany do Klienta na koszt Sprzedającego.
- W przypadku stwierdzenia uszkodzenia Towaru w czasie późniejszym należy postępować zgodnie z procedurą reklamacyjną opisaną w § 9 Regulaminu.
- W przypadku konsumenckiego zakupu na odległość nasz Sklep zawsze ponosi ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub utraty towaru w transporcie. W przypadku Klienta niebędącego jednocześnie Konsumentem: ryzyko przypadkowego uszkodzenia lub utraty Towaru przechodzi ze Sklepu internetowego na kupującego w momencie powierzenia Towaru przewoźnikowi trudniącemu się przewozem rzeczy danego rodzaju, bądź wyznaczonej przez kupującego osobie lub firmie kurierskiej.
- Sklep informuje, iż nie ma wpływu na czas dostarczenia i pracę firm kurierskich, o których mowa w ust. 2. W przypadku problemów z doręczeniem przesyłki Sklep prosi o kontakt z infolinią. Pod adresem e-mail zamowienia@krakowskikredens.pl.
§ 7. Ustawowe prawo odstąpienia od umowy
- Konsument, który zawarł umowę na odległość, jak również Klient, o którym mowa w art. 38a ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. osoba fizyczna zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej), ma prawo do odstąpienia od Umowy sprzedaży w terminie 14 dni, bez podania jakiejkolwiek przyczyny i bez ponoszenia kosztów (z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35 ustawy o prawach konsumenta).
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się dla umowy, w wykonaniu której przedsiębiorca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności - od objęcia rzeczy w posiadanie przez konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać złożone pisemnie na adres: SC Premium sp. z o.o. rtm. Witolda Pileckiego 67 lok. 200, 02-781 Warszawa; mailowo na adres e-mail: zamowienia@krakowskikredens.pl . Formularz odstąpienia od umowy dostępny jest na stronie https://krakowskikredens.pl
- Zalecamy dołączenie do przesyłki z Towarem objętym zamówieniem, od którego państwo odstępujecie, faktury imiennej/faktury VAT wystawionych podczas sprzedaży przedmiotu jednocześnie informujemy, iż dołączenie ww. dokumentów nie jest obowiązkowe w przypadku korzystania z ustawowego prawa do odstąpienia od umowy.
- Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu w sposób wskazany w ust. 2 powyżej, przed jego upływem.
- Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia nam dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. W związku z obrotem bezgotówkowym w Sklepie - zastrzegamy sobie prawo do nieodbierania przesyłek za pobraniem.
- Konsument oraz osoba, o której mowa w art. 38a ustawy o prawach konsumenta, ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
- Prawo do odstąpienia od umowy jest wyłączone w szczególności w odniesieniu do umów:
1) świadczenie usług, jeżeli Sprzedający wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedającego utraci prawo odstąpienia od umowy;
2) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
3) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
4) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami.
§ 8. Skutki odstąpienia od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy sprzedaży Sprzedający zobowiązany jest zwrócić Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia Towaru (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedającego), niezwłocznie, ale nie później niż 14 dni od dnia, w którym Konsument skorzystał z prawa do odstąpienia od umowy.
- Koszty odsyłanych Towarów zwracane są w pierwszej kolejności w ten sam sposób w jaki zostało opłacone zamówienie, a w drugiej kolejności (jeżeli sklep nie ma możliwości zwrotu w ten sam sposób) poprzez zwrot środków na numer rachunku bankowego wskazanego w oświadczeniu o odstąpieniu od umowy. Sprzedający może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia Sprzedającemu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Koszty wysyłki zwracanych (na podstawie prawa odstąpienia od umowy) Towarów do Sklepu ponosi Klient. Sklep zastrzega również prawo do nieodbierania przesyłek wysłanych do punktów odbioru.
- Klient, któremu przysługuje ustawowe prawo odstąpienia od Umowy sprzedaży, ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i jego funkcjonowania.
§ 9. Reklamacje dotyczące Towarów
Dotyczy Klienta będącego Konsumentem lub Przedsiębiorcą Jednoosobowym:
- Sprzedający zobowiązany dostarczyć towar wolny od wad.
- Obowiązuje ustawowe prawo odpowiedzialności za wady rzeczy sprzedanej (rękojmia za wady) w zakresie określonym:
1) w przypadku gdy Klient jest Konsumentem, określonym w szczególności w art. 43a i następnych Ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
2) w przypadku gdy Klient nie jest Konsumentem, ani osobą fizyczną zawierającą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, określonym w szczególności w art. 556 i następnych Kodeksu cywilnego.
- Reklamacje można składać na piśmie na adres: S.C. Premium, ul. rtm. Witolda Pileckiego 67 lok. 200, 02-781 Warszawa, lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: zamowienia@krakowskikredens.pl.
- W przypadku wykonywania uprawnień z tytułu rękojmi – o ile Sprzedający uzna to za niezbędne do rozpatrzenia reklamacji, Klient zobowiązany jest dostarczyć wadliwy Towar pod wskazany powyżej adres pocztowy. Jeżeli ze względu na rodzaj Towaru, jego dostarczenie byłoby nadmiernie utrudnione, Klient jest zobowiązany udostępnić go Sprzedającemu w miejscu, w którym się on znajduje. Sprzedający zobowiązuje się ustosunkować do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia. Sprzedający odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat od dnia wydania Towaru.
- Wadliwy Towar w pierwszej kolejności może być przez Sklep wymieniany, jeśli wymiana jest niemożliwa do spełnienia przez Sklep, Klient może ubiegać się o obniżenie ceny wadliwego Towaru w przypadku wad nieistotnych bądź odstąpić od umowy sprzedaży w przypadku wad istotnych Towaru. Charakter istotności bada się w zależności od ustalonego stanu faktycznego.
- W składanej reklamacji zaleca się (1) podanie informacji dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaju i daty wystąpienia wady; oraz (2) podanie danych kontaktowych składającego reklamację – ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Sklep. Określone w zdaniu poprzednim zalecenia mają formę jedynie niezobowiązujących wskazówek i w żaden sposób nie wpływają na skuteczność reklamacji złożonych z pominięciem podania zalecanych informacji.
- Zwroty kosztów transakcji realizowane są przelewem bankowym. W przypadku wpłat przez inny system płatności, np. przelew tradycyjny, transakcje realizowane są na numer konta z jakiego wpłata dotarła. W innych przypadkach na numer konta podany w formularzu oraz protokole reklamacji.
Reklamacje rozpatrywane są indywidualnie dla każdego zamówienia.
- Reklamacje mogą zostać odrzucone z powodu różnicy w wyglądzie Towarów zamówionych z otrzymanymi, które wynikają z różnicy w ustawieniu parametrów monitora Klienta, w szczególności różnicy w barwach i odcieniach;
- W przypadku Umowy sprzedaży zawieranej z Klientem niebędącym Konsumentem albo niebędącym Przedsiębiorcą Jednoosobowym, na podstawie art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego, odpowiedzialność Sklepu internetowego z tytułu rękojmi za wady Towaru zostaje wyłączona. Wyłączenie to jest bezskuteczne w przypadku podstępnego przemilczenia przez nas wady Towaru.
§ 10. Reklamacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną
- Sprzedający podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu internetowego, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
- Klient może powiadomić nas o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu Internetowego. Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu prosimy zgłaszać drogą elektroniczną na adres: zamowienia@krakowskikredens.pl
- W reklamacji dotyczącej nieprawidłowości związanych z funkcjonowaniem serwisu Sklepu internetowego prosimy o wskazanie rodzaju oraz daty wystąpienia nieprawidłowości.
- Zobowiązujemy się ustosunkować do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia jej złożenia.
§ 11. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Informujemy, że istnieją możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Skorzystanie z nich ma charakter dobrowolny i może mieć miejsce wyłącznie, gdy obie strony sporu wyrażą na to zgodę.
- Konsument może zwrócić się z wnioskiem o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich dotyczących zawartej umowy sprzedaży do Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2001 Nr 4, poz. 25 ze zm.).
- Konsument może również wystąpić z wnioskiem o rozpoznanie sporu dotyczącego zawartej umowy sprzedaży przez stały sąd polubowny działający przy odpowiednim wojewódzkim inspektoracie Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. 2020 poz. 1706 z późn. zm.).
- Komisja Europejska udostępnia również platformę do internetowego rozstrzygania sporów pomiędzy Konsumentami i Przedsiębiorcami (platforma ODR). Jest ona dostępna pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
- Szczegółowe informacje dotyczące rozstrzygania sporów konsumenckich w tym możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji, dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych wojewódzkich inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod adresem internetowym: https://uokik.gov.pl/pomoc-dla-konsumentow.
- Sprzedający informuje, że zobowiązuje się do korzystania z pozasądowego rozwiązywania sporów z Konsumentami w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowym rozwiązywaniu sporów konsumenckich. Podmiotem uprawnionym do pozasądowego rozwiązywania sporów między Sprzedającym a Konsumentem jest: Wojewódzki Inspektor Inspekcji Handlowej dostępny pod adresem: https://wiih.org.pl. Konsument może do tego podmiotu złożyć wniosek o wszczęcie postępowania w sprawie pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.
§ 12. Informacje o przetwarzaniu danych osobowych
- Administratorem Pani/a danych osobowych jest SC Premium, ul. rtm. Witolda Pileckiego 67 lok. 200, 02-781 Warszawa, e-mail: biuro@krakowskikredens.pl. Administrator nie wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. W sprawach związanych z Pani/a danymi proszę kontaktować się na adres e-mail: zamowienia@krakowskikredens.pl
- Pani/a dane osobowe będą przetwarzane:
1) w celu zawarcia i wykonania umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną na zasadach określonych w Regulaminie, w tym w celu założenia konta Klienta oraz umożliwienia zawierania umów sprzedaży Towarów w Sklepie internetowym, a także w celu realizacji tych umów na podstawie art. 6 ust. 1 b RODO,
2) wykonania obowiązków wynikających z przepisów prawa ciążących na administratorze, w szczególności w zakresie rachunkowości oraz praw konsumenta na podstawie art. 6 ust. 1 lit c RODO,
3) w celu wysyłania Newsletter’a na podstawie zgody i art. 6 ust. 1 a RODO,
4) przyjmowania zgłoszeń Klientów za pośrednictwem formularza kontaktowego oraz udzielania odpowiedzi na te zgłoszenia na podstawie art. 6 ust. 1 lit f RODO,
5) ustalenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez administratora,
6) a także do celów marketingowych, tj. zwiększenia sprzedaży np. przez algorytmy rekomendacyjne, na podstawie art. 6 ust. 1 f RODO.
- Prawnie uzasadnione interesy w sferze marketingu polegają w szczególności na:
1) ograniczonym profilowaniu wykonywanym m. in. w chmurze obliczeniowej, specyficznych dla działalności sklepu internetowego (dalej – Platformę) w celu wykorzystania tzw. algorytmów rekomendacyjnych; innymi słowy Sprzedający będzie podpowiadać Klientom, jakie podobne produkty do już kupionych mogłyby Klienta jeszcze zainteresować lub Sprzedający chciałby, żeby Klienta zainteresowały,
2) korzystaniu z usług Facebook i Google jako współadministratorów danych osobowych, jeśli Klient loguje się do Sklepu przez te usługi lub jest na fanpage’u Krakowskiego Kredensu; w szczególności logując się przy zakupie przez Facebook lub Google Klient ujawnia swoje dane osobowe tym firmom i umożliwia ich przetwarzanie w zakresie wynikającym z ich polityką prywatności.
- Prawnie uzasadnione interesy polegają, poza tym na ujawnieniu a danych osobowych Klientów obsłudze prawnej Sprzedającego w celu zapewnienia zgodności działania Sklepu z prawem, tj. m. in. w celu realizacji zasady legalności przetwarzania danych osobowych wynikającej z RODO.
- Dane są udostępniane:
1) Platformie w celu należytego wykonania umowy sprzedaży oraz w celach marketingowych wyżej opisanych;
2) Facebook, Google są administratorami danych osobowych Klientów – których Sprzedający jest współadministratorem – w przypadku logowania się do Sklepu przez usługi tych firm; w tym przypadku dane osobowe Klienta są przetwarzane zgodnie z ich politykami prywatności także w pewnym zakresie w USA, gdzie zgodnie z decyzją Komisji Europejskiej jest wystarczający poziom ochrony danych Klientów;
3) firmom kurierskim zgodnie z aktualnym wykazem możliwości wysyłki w celu należytego wykonania umowy sprzedaży w zakresie obowiązku przewozu,
4) obsłudze księgowej w celu należytego wykonania umowy sprzedaży;
5) obsłudze prawnej w celu zapewnienia zgodności z prawem naszej działalności.
- Dane będą przechowywane przez okres wykonania umowy sprzedaży i trzech lat od jej wykonania. Wymienieni wyżej współadministratorzy lub procesorze przechowują dane osobowe w okresach wynikających ze specyfiki ich działalności, np. obsługa księgowa – przez okresy przedawnienia należności publicznoprawnych i trwania obowiązków archiwizacyjnych, obsługa prawna – przez okres trzech lat od rozwiązania z nią przez nas współpracy, Facebook, Google, firmy kurierskie – przez okresy wynikające z ich polityką prywatności. przetwarza dane są do rozwiązania z nim przez nas umowy lub jej wygaśnięcia.
- Klient ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania lub przeniesienia. Klientowi przysługuje ponadto prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Jeśli Klient zgodził się na wysyłanie Newslettera, to przysługuje mu w każdej chwili prawo do cofnięcia tej zgody, tj. rezygnacji z Newslettera.
- Podanie danych osobowych nie jest wymogiem ustawowym, ale jest niezbędne do zawarcia i wykonania umowy sprzedaży. W przypadku niepodania danych osobowych umowa sprzedaży nie będzie mogła zostać zawarta i wykonana. Ograniczone profilowanie – algorytmy rekomendacyjne – jest aktualnie standardem rynkowym, jednak, jeśli Klient nie chce, żeby ono miało w stosunku do niego miejsce, to może je ograniczyć wykluczając zbieranie ciasteczek w ustawieniach przeglądarki internetowej. To ograniczone profilowane nie jest podstawą żadnej decyzji Sprzedającego w rozumieniu art. 22 ust. 1 i 4 RODO.
§ 13. Newsletter
-
- Klient może zamówić usługę Newslettera (subskrypcja). Usługa Newslettera polega na okresowym przesyłaniu na podany adres e-mail biuletynu informacyjnego Sklepu internetowego Krakowski Kredens oraz wiadomości zawierających treści marketingowe (informacje handlowe) dotyczące Sprzedającego.
- Subskrypcja Newslettera jest dokonywana poprzez zaznaczenie odpowiedniej opcji w formularzu rejestracyjnym podczas rejestracji w Sklepie Internetowym.
- Subskrypcja Newslettera jest dobrowolna i nieodpłatna. Usługa Newslettera jest świadczona przez czas nieoznaczony i Klient może z niej zrezygnować w każdym czasie. W celu rezygnacji z Newslettera wystarczy skorzystać z odpowiedniej opcji widocznej w stopce wiadomości e-mail wysłanej w ramach Newslettera.
§ 14. Postanowienia końcowe
- Sądem właściwym dla rozstrzygania sporów z Konsumentami jest sąd właściwy miejscowo według obowiązujących przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
- Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sprzedającym a Klientem, który nie jest Konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Sprzedającego.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego prawa, a w szczególności przepisy ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny oraz ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta. W przypadku jakichkolwiek sprzeczności niniejszego Regulaminu z prawami Klientów i postanowieniami wynikającymi z powszechnie obowiązujących przepisów, zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
- Regulamin obowiązuje dla Umów Sprzedaży zawartych począwszy od dnia 21.11.2024